Tuesday 7 July 2009

Salam perkenalan.

Assalamu'alaikum dan salam sejahtera.

Salam perkenalan kepada semua pembaca. Inilah kali pertama aku menulis dalam blog ku sendiri. Sebelum ini, aku hanya bergiat dan menjadi admin kepada blog-blog persatuan dan kumpulanku.

Melalui blog tersebut, aku tidak dapat meluahkan pandanganku sendiri. Maklumlah, namanya pun blog persatuan, mestilah mewakili suara persatuan. Walaupun sebelum ini aku memiliki sebuah fotopages, namun ia masih belum mampu memuaskan keinginanku untuk berkarya.

Aku bukanlah siapa-siapa yang perlu diperhatikan. Aku hanya ingin mengambil iktibar daripada ulama'-ulama' terdahulu yang banyak menghasilkan karya agung dan menjadi rujukan umat hingga hari ini.

Aku juga bukanlah ulama' dan juga bukan ingin jadi seperti mereka ataupun menandingi mereka. Aku hanya ingin berusaha untuk mencontohi mereka, meneladani mereka, mengikuti mereka. Moga-moga ada manfaatnya di sisi Islam.

Sekali lagi, salam perkenalan dariku. Semoga blog yang ada ini akan menambahkan rencah dalam dunia blog ini.

Sekian.

0 comments: